måndag, februari 20, 2012

102. Mörker

Vad händer med mej? Någonting inom mej tar stryptag runt mina luftvägar, ett spännband trycker ihop min bröstkorg. Jag kämpar efter luft. 

Dag som natt. Aldrig är det vila, utan det är ständigt en kamp. En kamp mot det mörka inom mej. Det mörka som vill strunta i allt, som vill att rakbladen ska bli ångest-lindring. Men jag vill inte att rakbladen ska bli en del av min vardag igen. Jag har skurit sönder mej tillräckligt och vägrar falla tillbaka i beroendet igen. Jag vet hur det blir. 

Jag trevar mej fram. Jag känner mej totalt vilsen och slut. Söker en tillfällig viloplats att samla kraft på, men finner igen - för ångesten är på mej hela, hela tiden!

Frustration att inte kunna förklara för någon hur pass ont det faktiskt gör är galet irriterande. Känner mej så ensam i den fruktansvärda smärtan.  

Etiketter: , , , ,

4 Comments:

Anonymous F said...

Jag känner mig också så ensam i detta, gissar att det är fler som gör det. Så då är vi väl ensamma tillsammans. Hur går det med vardagen?

2:23 em  
Blogger Gunnel S F said...

Hej, jag råkade "ramla över" din blogg. Och det jag slås av är ... har din läkare tagit prov på din sköldkörtel? Så det då inte den som gör att du mår så dåligt?
Jag vet att det är många som har värdena inom "rätta" mått.. men det blir ändå stor skillnad om de får medicin (Levaxin). Hoppas du inte tycker jag är framfusig som frågar! Jag lider bara med dig och skulle önska att du får någon hjälp!
Hör gärna av dig om du behöver hjälp och råd ang. sköldkörteln!! Lycka till! Kram / GSF

5:34 em  
Anonymous Borderline & Jag said...

Hej! Läst igenom din blogg rätt så mycket nu. Har själv borderline och har inte så många att prata om psykisk ohälsa med och undrar om du vill prata lite på msn ? Du kan i så fall adda skruttanekblad@live.se

MVH: Erica-Natalie

3:54 fm  
Blogger Eat-My-Face said...

Hej! Jag studerar bordeline just nu och tycker att din blogg är väldigt intressant, eftersom den är så ärlig och rak. Jag undrar om jag skulle kunna få citera något ur dina inlägg under min rubrik "Hur mår man innerst inne"? Maila gärna ett svar (så snart som möjligt) Mvh//Sophie sophiealiceborg@gmail.com

5:44 fm  

Skicka en kommentar

<< Home