tisdag, mars 06, 2012

103. Frånvaro-attacker

Vad händer med mej? Då och då faller jag in i nåt konstigt tillstånd, nästan som frånvaro-attacker. "Vaknar upp" och inser att jag varit frånvarande en tid, jätte-obehagligt. Min psykolog nämnde nåt att det heter dissociativt beteende. Jag känner mej knäpp. Det skrämmer mej. Det oxå...


Kroppen gör uppror, jag är trött, jag är ledsen. Vet inte hur jag ska hålla ihop mej. Kämpar, kämpar och kämpar. Vill krypa in i en varm och trygg famn. Vill stanna där tills mörkret tunnats ut. Tills rädslan har minskat, tills smärtan har gett vika, tills jag har samlat kraft. Jag vill inte känna mej ensam, om så för en stund.


Funderar.
Trevar.
Undrar.

Etiketter: , , , , , ,

3 Comments:

Anonymous Andreas said...

Hur gör du för att hantera eller hålla dig kvar i verkligheten när du har dina overklighetskänslor?
Hur har din psykolog förklarat eller arbetat med dig för att lära dig förstå och hantera din situation och upplevelse?

Det finns en del riktigt bra "verktyg" eller färdigheter för att stå ut, hantera eller reglera dissociation.

12:39 em  
Anonymous Anonym said...

Hej! Vi är två tjejer som går sista året på gymnasiet och vi skriver vårat projektarbete om Borderline. Vi undrar om du skulle vara intresserad av att svara på en liten frågeställning vi har gjort? Om du vill och kan så kan du mejla mig så skickar jag frågorna till dig via mejl.

Min mejl: hanna__20@hotmail.com

Med vänliga hälsningar Hanna och Edona.

1:17 em  
Anonymous Linda said...

Känner igen mig så väl ! fick reda på nyss att jag också kunde lida av de. Ibland har ja gått utan & förstå vart jag är påväg. Man stänger av allt, är nästan som när man är full o får minnesluckor. Skrämmande.

4:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home